La importància de l'seguiment en línia comandes

el seguiment en línia comandes és, avui en dia, un dels serveis més demandats per part dels usuaris, que cada vegada volen tenir a la seva disposició una major quantitat d'informació pel que fa als paquets que han enviat, però també sobre els que van a rebre.

Un dels principals punts a superar per part de les botigues de comerç electrònic és els problemes que puguin donar-se en l'enviament de les comandes, tractant sempre d'oferir el millor servei en aquest aspecte ja que d'això depèn, en gran mesura, la satisfacció que puguin arribar a tenir els seus clients. El client final és l'aspecte més important de qualsevol procediment de logística, pel que cada empresa ha de encarregar-se de fer que els seus clients puguin gaudir del millor servei possible en aquest sentit i que sempre rebin la comanda realitzada en el temps i forma acordat.

Aconseguir la satisfacció de l'Client

de fet, el complir amb els terminis de lliurament o el no fer-ho és un dels punts que més influència té sobre la satisfacció final dels usuaris, ja que de res servirà que hagis fet un gran esforç en tasques de màrqueting i fidelització de clients, amb una botiga de comerç electrònic acurada a l'màxim i optimitzada per aconseguir la venda si, posteriorment, el procés logístic no compleix amb les teves necessitats i les dels teus clients i s'incompleixen els terminis de lliurament. Això pot generar una mala opinió per part de client, que et responsabilitzarà de el servei i que fins i tot pot fer que arribis a perdre-com a client, sobretot si els problemes amb el lliurament es donen en més d'una ocasió.

Per aquest motiu el seguiment en línia comandes és una cosa imprescindible, tant perquè el propi client final pugui consultar en tot moment on es troba la comanda realitzada com per a tu com a venedor, ja que en cas que hi hagi alguna reclamació per part de client o simplement per intentar optimitzar el teu servei de lliuraments, pots conèixer en tot moment la situació de cada un dels teus enviaments, una part fonamental dins de l'procés logístic.

Seguiment logístic i la imatge de marca

És important tenir en compte que alguna cosa que, a priori, pugui semblar tan simple com el seguiment en línia comandes té una influència enorme en el que a la imatge de marca es refereix.

En gran part es deu al fet que és el contacte físic que hi ha entre un comerç electrònic i el destinatari final del producte, és a dir, el moment en què aquesta persona rep el producte que ha comprat, un moment en què l'experiència de compra ha de ser conclosa amb èxit, cosa que no s'aconseguirà en aquells casos en què el procés logístic no ha estat l'apropiat i no s'han complert amb els terminis establerts, el que habitualment genera un gran malestar entre els usuaris.

Moltes empreses no valoren el gran impacte que la gestió logística pot tenir en el desenvolupament de la seva imatge de marca i com pot afectar aconseguir uns millors resultats de venda, associat a la satisfacció dels clients pel que fa a la mateixa.

Un factor rellevant en la satisfacció d'un client amb una marca depèn d'una manera directa d'una resposta apropiada pel que fa al lliurament de les comandes que es realitzen en un temps establert. D'aquesta manera si es produeix una demora en el lliurament d'un enviament, possiblement es pugui perdre a un o més clients, ja que a l'marge de la insatisfacció d'aquest client en particular, a partir d'el boca a boca pot crear una reputació negativa que afecti altres ja compradors o potenciar-clients.

El món està canviant gràcies a l'e-Commerce

Els avenços tecnològics en general i de les xarxes socials en particular han provocat que s'hagi canviat de manera totalment radical la forma en què es descobreixen i compren tot tipus de productes i serveis, per la qual cosa dur a terme una mala gestió d'una situació pot arribar a generar situacions realment complicades, fins al punt de poder ser considerades crisi.

Un mal servei i no donar la resposta adequada a un client pot provocar que en qüestió de tot just uns minuts, a través de les xarxes socials, es pugui generar una discussió que afecti de forma molt negativa a la teva reputació i la imatge que tenen els usuaris de tu, el que comprometria l'estabilitat de l'negoci. Per aquest motiu és fonamental tenir en compte tots els aspectes que l'envolten i, sense cap dubte, el seguiment en línia comandes és molt important per a contribuir que no passi res d'aquest tipus.

Conèixer l'estat de les trameses rep el nom de traçabilitat d'enviament, el que és associar un flux físic de mercaderia a un d'informació, de manera que en tot moment es pugui tenir informació detallada sobre l'estat de l'enviament.

La traçabilitat és fonamental per a qualsevol negoci actual, sobretot si està basat en el món de la venda en línia, però no només per informar el client final sobre el moment en què rebrà el seu producte i si es compliran amb els terminis acordats i establerts, si no per poder tenir sota control la recepció de productes i l'aprovisionament d'estoc, podent tenir així càlculs precisos sobre l'entrada de mercaderia per a la seva posterior venda, alguna cosa clau per poder oferir el millor servei a cadascun dels seus clients.

Això cobra importància en el cas d'enviaments nacionals o a nivell continental però sobretot quan es recorre a enviaments internacionals, en els quals els paquets de mercaderies han de recórrer milers de quilòmetres i és imprescindible tenir sota control tot el procés per conèixer si es compliran amb els terminis marcats i si, durant el transport, ha algun tipus de problema amb duanes o fins i tot amb la pèrdua dels paquets, que si bé és poc habitual en l'actualitat, també pot arribar a donar-se, amb l'impacte negatiu que això té.

Contactar amb 12ipv Logistics Sl

Sol·licita informació sobre els nostres serveis d' logística a Barcelona i et donarem una oferta personalitzada.

raó social: C. Arquímedes, 8 08907 L’Hospitalet de Llobregat (Barcelona).
CIF / NIF: B64617947

Telèfon de contacte: 931123555
e-mail: info@12ipv.es
web: 12ipv.es